تنهایی، بازگشت به زندگی در آستانه مرگ، پولهای بادآورده، همزاد و دیگر مضامین آشنای استر، این بار در بستر سینما و در قالب زندگی یک کارگردان روایت میشوند.
۳۳ رمان
پل بنجامین اُوستر نویسنده، فیلمنامهنویس، شاعر و مترجم آمریکایی است. او متولد نیوآرک نیوجرزی است. شهرت او بیشتر به خاطر مجموعهٔ سهگانه نیویورک است. همچنین از فیلمنامههای او میتوان به لولو روی پل اشاره کرد.
دفترچه سرخ
مصاحبههایی موشکافانه با پل استر که عمق اندیشههای این نویسنده پست مدرن را میکاود، درونمایه این کتاب را میباشد.
دیوانگی در بروکلین
ناتان مردی شصت ساله، بعد از طلاق، بازنشستگی، پیروزی بر سرطان و دل باختن به پیشخدمتی در یک رستوران، خاطرات زندگیاش را مینویسد.
کتاب او در صبح یک روز بهاری ابعاد تازهای مییابد:
او تام خواهرزاده گمشدهاش را مییابد و هر دو با احساسات، ضعفها و خیالبافیهایشان در هتل اگزیستانس، هستی خویش را میکاوند.
موسیقی شانس
جیم ناش و جک پازی که به گونهای کاملا تصادفی با هم آشنا شدهاند، به خانه مجلل دو میلیونر میروند و در یک بازی قمار شرکت میکنند و میبازند.
از آن پس، پوچی سرنوشت، پازی را به ناامیدی میکشاند و ناش با پیبردن به شرارتی که در تار و پود زندگیاش تنیده شده، به خشم بیپایان خود پناه میبرد.
اختراع انزوا
کتابی که نه رمان است و نه مقاله: چیزیست بینابین با شبکهای از مفاهیمی چون تنهایی، هویت فرایند نوشتن و برجستهتر از همه اینها: انزوا.
کشور آخرینها (سفر آنا بلوم)
دختر جوانی به نام آنابلوم که در جستجوی برادر گمشدهاش به شهری ناشناس سفر میکند و پس از مدتی مایوس از یافتن برادر، بیپول و بیخانمان در شهری مصیبتزده روزگار را سپری میکند. او برای فرار از بیخانمانی دعوت پیرزنی ناشناس را میپذیرد، اما با شوهر شرور و متجاوز او روبرو میشود و حلقههای مصیبت این چنین تکرار میشوند.