مجموعه داستان خارجی

1000 درنا

(Thousand cranes)

در طی سال‌های جنگ جهانی دوم در ژاپن، کیکوجی که پدر و مادرش را از دست داده است، با خانم اوتا آشنا و به او علاقمند می‌شود. اما مرگ نابهنگام خانم اوتا، به‌شدت او را به‌هم می‌ریزد و باعث می‌شود تا کیکوجی در پی یافتن حقایق و کشف رازهای گذشته و اتفاقات پیش آمده که به مرگ خانم اوتا منجر شده است برآید. ادیبات کاواباتا ویژه خود او و یگانه است. او در این داستان تصویری از سرگشتگی‌ها و حیرانی انسان دوران مدرن را با لحن و زبانی شاعرانه به‌تصویر کشیده است. «هزار درنا» یکی از بهترین آثاری است که در زبان ژاپنی به نگارش درآمده است: شفافیت و سادگی در اوج پیچیدگی، سرشار از ظرافت و احساس شاعرانه و با حساسیت موشکافانه از دریچه نگاه یک نقاش به جهان هستی.

رضا دادویی
9786006242040
۱۳۹۴
۱۲۸ صفحه
۵۰۴ مشاهده
۰ نقل قول
نسخه‌های دیگر
یاسوناری کاواباتا
صفحه نویسنده یاسوناری کاواباتا
۹ رمان Yasunari Kawabata (川端 康成) was a Japanese short story writer and novelist whose spare, lyrical, subtly-shaded prose works won him the Nobel Prize for Literature in 1968, the first Japanese author to receive the award. His works have enjoyed broad international appeal and are still widely read.

Nobel Lecture: 1968
http://www.nobelprize.org/nobel_prize...
دیگر رمان‌های یاسوناری کاواباتا
کیوتو (پایتخت قدیم)
کیوتو (پایتخت قدیم) یاسوناری کاواباتا یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات ژاپن است. متولدِ آخرین سالِ قرن نوزدهم و درگذشته در 1972. او یکی از مدرن‌ترین نویسندگان ژاپن است که سالِ 1968 جایزه‌ نوبل ادبی را به دست آورد. کاواباتا رمان‌ها و داستان‌های مهمی نوشت که «کیوتو» یا «پایتختِ قدیم» یکی از آن‌هاست و کنار شاهکارهایی چون «آوای کوهستان» یا «خانه‌ی زیبارویان خفته» ...
داستان‌های کف‌دستی
داستان‌های کف‌دستی این داستان‌ها که گاه خیالی، گاه واقعی و گاه حتی روایتی از زندگی خود نویسنده هستند، گویای علاقه همیشگی کاواباتا به کوتاه‌نویسی و فشرده کردن پی‌رنگ داستانند. تنهای، عشق، گذر عمر و مرگ درونمایه‌های اصلی این داستان‌ها را تشکیل می‌دهند. داستان های کف‌دستی باز تاباننده گستره شگفت‌آور آثار و نیز پیچیدگی روحی- روانی یکی از برجسته ترین استادان داستان‌ کوتاه ...
خانه خوب‌رویان خفته
خانه خوب‌رویان خفته خانه خوب‌رویان خفته به راستی شاهکاری یگانه است. و این یگانگی، علاوه بر محتوایی غیرمعمول و خاص، به خاطر کمال آن در ارائه فرمی ویژه است. اثری که نکته‌هایی شگرف را در هزارتوهای درونش نهفته دارد. کاواباتا با فراتر رفتن از احساسات و شهوات، سعی در آشکار ساختن جوهره و خصلت شقاوت و بی‌رحمی درون آدمی دارد.
رقصنده ایزو
رقصنده ایزو
مشاهده تمام رمان های یاسوناری کاواباتا
مجموعه‌ها